Intervju i Aftonbladet – uppmärksammar mindfulness

I intervjun i Aftonbladet berättar jag om hur mindfulness kan hjälpa dig att minska din stress, göra din återhämtning effektivare och varför mindfulness är bra för både din fysiska och psykiska hälsa.

Det finns allt fler områden som mindfulnessträning har effekt vid visar intensiv forskning under de senaste åren. Hjärnforskningen har visat på många positiva förändringar i hjärnans sätt att arbeta och har därmed tagit bort den ”flumstämpel” som tidigare funnits – om man känner till forskningen förstås – vilket alltför få ännu gör.

Mindfulness bidrar, förutom till ökad närvaro, också till ökat fokus, välbefinnande, medvetenhet och medkänsla – inte minst med sig själv (den mest försummade delen).

I artikeln beskrivs också skillnaden mellan empati och medkänsla – utifrån psykologisk och neurovetenskaplig forskning. Du kan läsa artikeln här.

Det bästa sättet för att förstå och lära sig mindfulness är att göra övningar regelbundet genom en e-kurs – med eller utan instruktör. Du kan prova alltifrån gratisprogrammet Power Break till vårt och Sveriges i särklass mest använda e-kurs i mindfulness – enligt en studie från Karolinska Institutet – Här&Nu programmet.

Här&Nu programmet har god svensk forskning bakom sig och har används i vår utbildning av ca 3000 instruktörer i mindfulness. Mindfulness är ett förhållningssätt du kan ha stor nytta och glädje av genom livet, såväl professionellt som privat. Prova får du se!

Mini Cart 0

Your cart is empty.