Hur börjar man träna mindfulness om man aldrig gjort det tidigare?

Fråga:

Hej Ola!
Hur tycker du man ska börja träna mindfulness om man aldrig gjort det tidigare? Har du några tips?
Min tanke med detta är att komma till ro och avleda stressen, och kanske kan det då även sänka mitt höga blodtryck?

Karin

Svar:

Hej Karin,

För dig som inte tränat mindfulness tidigare och som vill komma till ro och minska din stress är vår e-kurs Mindfulness vid stress en bra början. Det innehåller övningar på tio minuter samt korta “lektioner” på 3-4 minuter.

Det är också möjligt att ditt blodtryck kan gå ner med regelbunden träning. Med mindfulness blir det dessutom lättare att göra fler och mer medvetna val vad gäller din hälsa.
Här kan du läsa mer om det i bloggen om högt blodtryck:

https://www.mindfulnesscenter.se/halso-och-sjukvard/mindfulness-vid-hogt-blodtryck/
Börja med 10 minuters övning om dagen.

Obs! Det skall inte vara på något särskilt sätt när du tränar.
Se vad du upptäcker från gång till gång!

Gör ingen bedömning förrän du gått igenom hela e-kursen!

Ta väl hand om dig – alltid!

Vänliga hälsningar

Ola
P.S. Om du sedan vill träna med stöd av coach så hör av dig till mig.

Mini Cart 0

Your cart is empty.