ÖVNINGAR SOM INTE REGISTRERAS

Det är oftast de med Samsungmobil som det strular för. Att det låser sig etc. Vet att Samsung har haft en stor uppdatering i sitt system för ett tag sedan. 

  1. Prova sätt på läget ”Stör ej” medans du mediterar.
  2. Stäng även gärna eventuella andra aktiva appar.
  3. Ändra default webläsare. Här följer ett exempel för Samsung telefonen. Våra tidigare erfarenheter visar att webläsaren Chrome fungerar bäst men även Firefox har i vissa fall varit den bästa lösningen. Eftersom vår app använder den förinställda webläsaren på telefonen kan du prova att ändra denna. Här kommer en liten beskrivning (hur ändra default browser i Samsung Galaxy) hur du går tillväga https://support.google.com/chrome/answer/95417?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=sv 
  4. Har du fortsatta problem behöver vi ställa ytterligare några frågor:
  5. Om du använder dig av appen i din telefon eller i läsplatta så vill vi att du gör såhär:
  6. Istället loggar in via webbläsaren ex Crome, Firefox eller Safari. Prova att lyssna därifrån istället. 
  7. Om du upplever samma problem, då vet vi att det inte är appen som krånglar för dig.
  8. Då vill vi att du istället loggar in via din dator med nätverkssladd. För att säkerställa att det inte är uppkopplingen som strular. 
  9. Om det fungerar bra på dator med nätverkssladd så vet du att det är uppkopplingen wi-fi eller mobildata som är problemet. 

 

  1. Om det fortfarande hackar så behöver vi nedan information för att gå vidare. 
  2. Telefonmodell: 
    Exempelvis iphone, Samsung Galaxy smg892f (står på baksidan av telefonen oftast eller under inställningar om telefoner- modellnummer)
  3. Operativsystem och version:
    exempelvis, iOS 10,2 eller Andriod 9,0
  4. EMC Version och appens version:
  5. Gå in i menyn till vänster och gå till "Om appen" Där kan ni se längst ner till vänster EMC version och appens version. Exempel: EMCv2,8, Evado v1,1
  6. Vilken/vilka filmer klipper det i?: