Här & Nu-kurs online – coachning med Jenny Törnblom (träning 20 min/dag)

Vi erbjuder onlinekurs med coachning i ett upplägg som utgår från träningsprogrammet Här&Nu – Sveriges populäraste program för mindfulnessträning. Kurs i 8 steg med mindfulnessövningar, vardagsövningar, råd och dokumentation. I onlinekursen ingår 8 coachtillfällen under hösten och 1,5 tim per gång.

Träna mindfulness under hösten för ökat lugn och medvetenhet, minska din stress, oro och kunna hantera svårigheter på ett klokare sätt eller kanske vill du kunna ta tillvara på livet och öka din förmåga att uppleva, njuta och möta verkligheten såsom den är.

Välj utbildningstillfälle

VÄLJ STAD
STARTDATUM
TIDER/OMFATTNING

Stockholm

PRIS
4195 kr inkl. moms

Här & Nu onlinekurs i grupp

Välkommen till en onlinekurs som utgår från träningsprogrammet Här&Nu programmet som används bland annat inom vården för kompletterande behandling av stress, utmattning, sömnproblem, depression, oro och ångest, för att hantera långvarig sjukdom och smärta. Med god effekt på fokus och koncentrationsförmåga samt ökat lugn och medvetenhet för klokare val i livet (se forskningsflik hemsidan).

Start- och slutdatum: 23 sep – 11 nov 2020
Coaching: 1,5 h- 1 ggn/vecka kl. 13-14:30 (ons – 23 sep, 30 sep, 7 okt, 14 okt, 21 okt, 28 okt, 4 nov, 11 nov)
Pris: 4 195 kr inkl. moms
Coach/lärare: Jenny Törnblom

E-kurs: Mindfulness Här&Nu tillkommer med egen inloggning och du genomför ditt köp av e-kurs i vår shop.

Upplägg    

  • Du följer e-kursen online via vår app i mobilen, via dator eller läsplatta. E-kursen, Här&Nu, är ett program som innehåller 8 steg (veckor). Träningen sker ca. 20 minuter per dag. Du kan genomföra träningen i din mobiltelefon, på läsplatta eller i din dator. Här finns även annat material som kommer hjälpa dig att upprätthålla din dagliga träning, även efter avslutad kurs.
  • Jenny kommer att coacha dig och övriga deltagare i gruppen. Den 23 september startar kursen online via zoom-klassrum. 1 gång/vecka på onsdagar kl 13-14:30. Inbjudan med inloggningslänk kommer närmare kursstart.

Kursens innehåll

  • Mindfulnessövningar som kroppsskanning, andningsankaret, sittande meditation, mindfulyoga, andrum och mindfulness i vardagen.
  • Undervisning i bland annat stressfysiologi och hjärnans känsloreglering
  • Hur man kan tillämpa mindfulness och självmedkänsla i sitt liv för att höja livskvaliteten och hantera svårigheter
  • Vi delar erfarenheter och ser vad som är allmänmänskligt, gruppgemenskap är verksamt i sig

Hur går träningen till?

Här&Nu är en e-kurs som innehåller 8 steg med formella mindfulnessövningar, vardagsövningar, råd och dokumentation. E-kursen innehåller också stresstest och mindfulnesstest som erbjuds före och efter avslutad träning i programmet. Du kan göra personliga dagboksanteckningar samt välja intention inför varje övning.

Du tränar på egen hand ca. 20 minuter per dag 6 dagar i veckan. Du tränar via dator, läs-/surfplatta eller smartphone.

Coachning sker genom gruppträffar i vårt nätklassrum (Zoom) med 1,5h/träff varannan vecka. Länk till klassrum tilldelas efter anmälan och bokning och i god tid innan första coachträffen.

Du kan passa på att utnyttja ditt friskvårdsbidrag, kanske vill du ge bort kursen i gåva till någon du känner, eller köpa in till en medarbetare/anställd, eller ge dig själv en kurs för att kunna hantera vardagens stress och påfrestningar mer fördelaktigt eller kanske för egen personlig utveckling.

Träningsprogrammet innehåller

I Programmet tränar vi på två sätt:

  1. Mindfulnessövningar/meditationer: Andrum, Andningsankare, Kroppsscanning, Medvetna rörelser, Sittande meditation
  2. Vardagsövningar: Övningarna hjälper dig att träna på ett förändrat förhållningssätt till hur du utför saker i din vardag. Vardagsövningarna är till för att omsätta det du lär dig i meditationerna till olika situationer i vardagen, de hjälper dig att se och att kunna fatta mer medvetna beslut.

Mindfulness är en mänsklig förmåga

Uppmärksamhet, medvetenhet och medkänsla med sig själv och andra.

Att vara mindful handlar om att vara uppmärksam på ett särskilt sätt:

  • med en tydlig avsikt
  • i ögonblicket här och nu
  • utan att värdera det

Att leva mera i NUET, d.v.s. att vara mer koncentrerade på det som sker just nu och grubbla mindre över det som redan skett eller oroa oss mindre för vad som kanske kan hända. Vi lär oss hitta en bättre balans mellan nuet, vad som varit och framtiden.

I vardagen lär du dig att vara uppmärksam på det som sker, ögonblick för ögonblick.

Du blir medveten om när uppmärksamheten far i väg, t.ex. på grund av ditt eget tankeflöde eller yttre stimuli som att en mobiltelefon ringer.

Du tränar dig i att ta tillbaka uppmärksamheten på det du vill när den far i väg, för det gör den.

Mindfulnessträningen hjälper dig även behålla uppmärksamheten där du vill ha den – under längre och längre perioder.

Vid bland annat stresshantering, avspänning och uppmärksamhetsträning är mindfulness ett viktigt hjälpmedel. Det används ofta inom psykologisk och medicinsk behandling för att t.ex. förbättra sömnen, hantera smärta och kronisk sjukdom samt öka livskvaliteten. I ditt vardagliga liv är mindfulness ett bra verktyg för att hantera de svårigheter som vi alla möter i livet.

Med mindfulnessträning ökar du din förmåga att uppleva, förstå och njuta av livet. Att vara mer fokuserad på det du gör och minska påverkan av distraktioner och tankevandring. Du mår bättre, sover bättre och fungerar bättre. I träningen lär du dig bland annat att möta verkligheten som den är och tydligare se de vilka valmöjligheter vi har.

Mindfulness är väl beprövat vid stressproblematik, oro/ångest, sömnproblem och för att kunna hantera smärta och svårigheter i livet.  Genom att införliva mindfulness i ditt liv på ett naturligt sätt så kan du också bättre ta tillvara det goda i livet.

Det är inte stress och tidspress som är problemet i vårt samhälle idag utan bristen på återhämtning.

Träning i mindfulness ger återhämtning och påverkar också hjärnan i positiv riktning (hämmar stresshormon, stressreaktioner, kampflyktbeteende, rädsloreaktioner och ältande m.m.)

Anmälan är bindande men kan överlåtas till annan person innan start.

Utbildningen sker online via zoom och länk till klassrummet tilldelas efter anmälan.

Start- och slutdatum: 23 sep – 11 nov 2020
Coaching: 1,5 h- 1 ggn/vecka kl. 13-14:30 (ons – 23 sep, 30 sep, 7 okt, 14 okt, 21 okt, 28 okt, 4 nov, 11 nov)
Pris: 4 195 kr inkl. moms
Coach/lärare: Jenny Törnblom

Utbildningen sker via zoom och länk till klassrummet tilldelas efter anmälan

E-kurs: Mindfulness Här&Nu tillkommer med egen inloggning och du genomför ditt köp av e-kurs i vår shop.Anmälan är bindande men kan överlåtas till annan person. 

online

2020-09-23
8 träffar

Alla coachträffar kl. 13-14.30

träff 1 – 23 sep

träff 2 – 30 sep

träff 3 – 7 okt

träff 4 – 14 okt

träff 5 – 21 okt

träff 6 – 28 okt

träff 7 – 4 nov

träff 8 – 11 nov

4195 kr inkl. moms
course instructor
Lärare

Jenny Törnblom

Jenny är Hälsovägledare och har arbetat med stresshantering, mentalträning, meditation, mindfulness och hälsa i helhetsperspektiv för individer, grupper och genom föreläsningar i över 20 år. Jenny är utbildad mindfulnessinstruktör Steg 1 och 2, har påbyggnadsutbildningarna mindfulness i skola, arbetsplats, vid ångest och depression, vid smärta och sjukdom samt mindfulness och medkänsla. Jenny har utbildning inom CFT (Compassion Fokuserad Terapi) och CCT (Compassion Cultivating Training). Jenny utbildar också våra instruktörer inom påbyggnadsutbildningen Mindfulness i skolan.

Q: Var vill du gå utbildningen

Köpvillkor

Mini Cart 0

Your cart is empty.