Hantera onödig stress med SOAS

De allra flesta har problem med stress. Ett effektivt verktyg att hantera onödig stress Àr SOAS som du kan anvÀnda nÀr som helst och var som helst.

SOAS stÄr för:

# Stanna upp Sitt eller stÄ still. Ta kontakt med andningsankaret (eller ta tre djupa andetag)

# Observera vad som pĂ„gĂ„r i dig – spĂ€nningar i kroppen , kĂ€nslor, stresstankar om vad som sker NU och vad som eventuellt kan ske sedan – tills du

# Accepterar situationen som den Àr. För verkligheten Àr som den Àr!

# Svara – pĂ„ nĂ„got Ă€ndamĂ„lsenligt sĂ€tt eller om du ska slĂ€ppa taget – och lĂ„ta det som Ă€r bara vara en stund om det Ă€r möjligt.

Pröva gÀrna S O A S nÀsta gÄng du kÀnner dig stressad och se vad du upptÀcker.

 

soas

 

Vill du verkligen trĂ€na in SOAS Ă€r sittande meditation ett effektivt sĂ€tt. Vi har samlat tre st sittande meditationer hĂ€r nedan, i olika lĂ€ngd, dĂ€r du lĂ€r dig att bli mer medveten om dina tankar, kĂ€nslor och den egna kroppen samt hur dessa pĂ„verkar och samspelar med varandra. Dessa kan du enkelt ladda ner till din telefon, sĂ„ att du kan trĂ€na var och nĂ€r du vill đŸ‘‡đŸ»

börja trÀna

Altt gott,
Ola

ola_ny

Ola Schenström, lÀkare sedan mer Àn 35 Är, mindfulnesslÀrare utbildad vid Center for mindfulness i USA, och en av Sveriges ledande experter i mindfulness. Författare till böckerna Mindfulness i vardagen, 52 vÀgar till Mindfulness och 52 vÀgar till medkÀnsla med sig sjÀlv och andra.

2 svar pĂ„ ”Hantera onödig stress med SOAS”

LĂ€mna en kommentar

Mini Cart 0

Din varukorg Àr tom